.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازخوانی یک سخنرانی رهبر انقلاب در سال 69


اگر کسانى خیال مى‏کنند راه نجات کشور، اعلام پشیمانی از راهمان در برابر گردن کلفت‌هاست اشتباه می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین رهبر معظم انقلاب در اول مرداد 1369 در دیدار با مسؤولان وزارت امور خارجه و سفرا و کارداران جمهورى‏اسلامى‏ایران بیانات مهمی ایراد کردند که امروز و پس از بیست سال، نکات آن همچنان خواندنی است.

بخش‌هایی از این سخنرانی به شرح زیر است:

ـــ ما از زمان حضرت امام(ره) فهمیده بودیم و امروز واضحتر مى‏فهمیم که یکى از مقاصد و اهداف استکبار جهانى در مقابله با جمهورى اسلامى و حکومت انقلابىِ قرآنى ما، عبارت از این است که در سطح ملتهاى عالم، بخصوص ملتهاى مسلمان، وانمود کند که ایران اسلامى، از شعارهاى خودش دست کشیده است.

ـــ من بسیارى از تقرب ها و على‏الظاهر منت‏کشیهاى غرب و بعضى از اقطاب آنها از خودمان را با این دید تحلیل مى‏کنم.

ـــ این‏طور نیست که در بعضى از موارد فرض کنیم فلان کشور غربى یا فلان قطب غربى، دیگر تشنه و مرده‏ى رابطه‏ى با جمهورى اسلامى است و احتیاج مبرمى به آن دارد؛ براى این‏که اگر نباشد، آسمانش به زمین خواهد آمد! معلوم نیست همه جا این‏طورى باشد. در موارد متعدى، این تقرب ها و این نزدیک‏شدنها به جمهورى اسلامى و آنچه که در این روال از تبلیغاتشان مشاهده مى‏شود، براى این است که این طرف قضیه را خراب کنند؛ یعنى به دنیا وانمود بشود که جمهورى اسلامى، دیگر آن جمهورى اسلامىِ انقلابىِ ده سال قبل نیست و همه چیز تمام شد.

ـــ استکبار جهانى و جناح دشمن ما در دنیا، از این قضیه منتفع است. دلیلش هم خیلى واضح است. دلیلش این است که اگر معلوم شد این‏جا - که پایگاه و مادر حرکتهاى مردمى بر اساس اسلام در سراسر دنیا بوده - دچار تجدیدنظر در منش و روش انقلابى خود شده، آن حرکتها به خودى خود خشک خواهد شد و از بین خواهد رفت.

ـــ لذا اینها این موضوع را تبلیغ مى‏کنند. آنچه را که به اصطلاح آنها و در تعبیراتشان «تندروى» نام دارد، به صورت جریانى منعزل و جدا از روال کلى جامعه در جمهورى اسلامى معرفى مى‏کنند و سعی شان این است آن جریانى را که آنها مى‏خواهند بگویند بازمانده‏ى دوران امام است، یک جریان کوچک و محدود وانمود کنند.

ـــ اینها ترفندهاى عجیبى است و تعجب این است که در جمهورى اسلامى هم، بعضى باورشان مى‏آید. وقتى که رادیوهاى استکبارى، در اظهاراتشان مى‏گویند و اسم مى‏آورند که میراث و راه امام در ایران، روى دوش چند نفر قرار دارد و دستگاه و روش کلى از این جدا شده است، خود آن چند نفر - اگر چند نفر فرضى نباشند و واقعیتى در جمهورى اسلامى داشته باشند - باورشان مى‏آید و خیال مى‏کنند که این‏طورى است. این، خیلى ساده‏لوحى است.

ـــ آنچه که امروز متن جامعه‏ى ماست، همان خط و راه امام است. آنچه که ما آن را به صلاح دین و دنیاى خودمان مى‏دانیم، همان چیزى است که با انگشت اشاره‏ى امام در مقابل ما باز شده و قدم در آن گذاشتیم و یازده سال باقدرت در آن حرکت کردیم و باز هم تا جان در بدن داریم، آن راه را ادامه خواهیم داد.

ـــ از هیچیک از آرمانهایى که به وسیله‏ى امام(رضوان‏اللَّه‏تعالى‏علیه) ترسیم شده، چشم پوشى نخواهیم کرد؛ چه در زمینه‏ى مسایل داخلى، چه در زمینه‏ى عدالت اجتماعى، چه در زمینه‏ى ترجیح پابرهنگان در نظام اسلامى و در کشور ما و نیز ترجیح منافع و خواستها و انگیزه‏ها و احساسات آنها بر مرفهان - و به تعبیر امام، مرفهان بى‏درد - چه در زمینه‏ى حمایت مردم از مسؤولان و آن را فریضه دانستن، چه در زمینه‏ى تکیه‏ى مردم بر نیروهاى خودشان و حرکت به سمت جوشاندن سرچشمه‏هاى استعداد در درون کشور و خودکفایى، چه در زمینه‏ى مسایل خارجى، یعنى مقابله با استکبار، خط جدایى از ابرقدرتها و قدرتهاى دخالت‏کننده. آن چیزى که با عنوان افتخارآمیز «نه شرقى، نه غربى» - در آن روزى که دنیا واقعاً بلوک‏بندى شرق و غرب داشت - معرفى مى‏شد، مبارزه‏ى با قدرتهاى ظالم و ستمگر عالم، مقابله و معارضه‏ى حتمى با هر نشانه‏یى از سلطه‏گرى که در دنیا مشهود باشد - در هرجاى دنیا فرقى نمى‏کند، از نظر ما تسلط چنگالهاى نظام سلطه نسبت به هر ملت و هر کشورى و در هرجایى مردود است - و نیز در زمینه‏ى بزرگ واصلى شمردن مسأله‏ى فلسطین و بقیه‏ى خطوط روشنى که امام ترسیم کردند.

ـــ خط جمهورى اسلامى این است. غیر از این، ما راهى نداریم. غیر از این، ما راه نجاتى نمى‏شناسیم. غیر از این، هیچ تکلیف شرعى‏یى بر دوش خودمان احساس نمى‏کنیم. تکلیف شرعى ما این است. استکبار و تبلیغات و رادیوها و مغزهاى فعالش، در درست کردن شکلها و جمله‏هاى تبلیغاتى تلاش مى‏کنند، تا عکس این را در دنیا معرفى کنند. مى‏گویند دو جریان وجود دارد: یک جریانِ اصلىِ وسیعِ معتقد به تجدیدنظر در مفاهیم زمان حضرت امام، و یک جریان کوچکِ بى‏خودى در گوشه‏یى و متکى به مثلاً چند نفر که به اصول حضرت امام اعتقاد دارد!! چنین چیزى وجود ندارد.

ـــ شما در دنیا باید این ترفند را باطل کنید. نباید بگذارید چهره‏ى انقلابى جمهورى اسلامى، در آن کشورى که شما هستید، اندکى مخدوش بشود. انقلاب، یک ارزش است. آن کسانى که تلاش مى‏کنند انقلاب و انقلابگرى را ضد ارزش کنند، همان کسانى هستند که بیشترین ضربه را از انقلاب خورده‏اند. تردید در مفاهیم انقلابى، ضد ارزش است. تردید در مبارزه‏ى با قدرتهاى ستمگر و سلطه‏گر و ظالم، ضد ارزش است. راه نجات ملتها، در استقلال آنها از قدرتهاى ستمگر است. همیشه سعى قدرتهاى ستمگر این بوده که به ملتها ثابت کنند بى‏خود تکان مى‏خورند و اشتباه مى‏کنند. راه نجاتشان این است که زیر بال ما بیایند و پلکان دیگرى از پلکان عروج در امور مادّى و سلطه‏ى نابحق بشوند! این را تفهیم مى‏کنند. ما باور نمى‏کنیم و نمى‏خواهیم بگذاریم ملتهاى دیگر هم باور کنند.

ـــ اگر کسانى خیال مى‏کنند راه نجات این کشور و این ملت در این است که ما بالاخره جلوى این قدرتهاى گردن کلفت عالم، دم از عدم تعرض و پشیمانى از بعضى از کارهایى که آنها اسمش را تندروى گذاشتند، بزنیم، دروغ مى‏گویند. نخیر، این راه ذلت و اسارت ماست. اسارت جمهورى اسلامى در این است که با امریکا بسازد. اسارت جمهورى اسلامى و ملت ایران در این است که غرب احساس تسلیم و طوع در جمهورى اسلامى بکند. محال است که جمهورى اسلامى در مقابل دشمنان خدا، چنین حالت طوع و تسلیمى پیدا کند؛ آن‏گاه دیگر جمهورى‏اسلامى نخواهد بود.

ـــ آن نظامى که به نام اسلام و به نام قرآن است، ولى در مقابل دشمنان خدا تسلیم مى‏شود، دیگر جمهورى اسلامى نیست؛ جمهورى اسلامىِ امریکایى است، مکتب قرآن و راه انبیا نیست. آن چیزى که در راهش، جوانیها از بین رفت، جانهاى طیب و طاهر از تن‏ها خارج گردید، خونها ریخته شد، برایش زحمتها کشیده شد، این دیگر آن نخواهد بود. چهره‏ى جمهورى‏اسلامى نسبت به دشمنان خدا و متعرضان به حریم ملتها و شرف انسانیت و استقلال ملتها، چهره‏ى متعرض و عدم تسلیم است. ما بى‏اعتماد و مخالف و معارض بودیم و هستیم و خواهیم بود. سیاست جمهورى اسلامى و دیپلماسى ما، بر این پایه است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.